Tikslas ir istorija
LAMA BPO tikslas – organizuoti ir vykdyti priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas procesą, įgyvendinant teisės aktų ir studijų ir mokymo programas vykdančių institucijų reikalavimus, suteikiant galimybę rinktis iš kelių aukštųjų mokyklų ar profesinio mokymo įstaigų programų, teikti konsultacijas ir pagalbą stojantiesiems.
1998 m.
1999 m.
2000 m.
2001 m.
prisijungė Lietuvos veterinarijos akademija (šiuo metu įsijungusi į LSMU) ir Lietuvos žemės ūkio universitetas (LŽŪU, šiuo metu VDU Žemės ūkio akademija). Tada bendrojo priėmimo sistema pasinaudojo beveik 19 tūkst. abiturientų; 2001 m. lapkričio 30 d. 16 aukštųjų mokyklų susijungė į Lietuvos aukštųjų mokyklų asociaciją bendram priėmimui organizuoti (LAMA BPO).
2002 m.
Po LAMA BPO įkūrimo Bendrojo priėmimo sistema pirmą kartą pasinaudojo dar šešios Lietuvos aukštosios mokyklos: Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija (LKA), Lietuvos kūno kultūros akademija (LKKA, šiuo metu Lietuvos sporto universitetas, LSU), Lietuvos muzikos akademija (LMA, šiuo metu Lietuvos muzikos ir teatro akademija, LMTA), Vilniaus dailės akademija (VDA), Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) ir Tarptautinė aukštoji vadybos mokykla (ISM, šiuo metu ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas), dalyvavo bendrajame priėmime. Lietuvos aukštųjų mokyklų bendrojo priėmimo sistema 2002 m. pasinaudojo beveik 24 tūkst. abiturientų, t. y. daugiau kaip du trečdaliai visų dalyvavusiųjų priėmimo į universitetus konkursuose.
2003 m.
2005 m.
2007 m.
2009 m.
2010 m.
bendrasis priėmimas Europos struktūrinių fondų paramos dėka stojantiesiems tapo nemokamas. Stojančiųjų prašymai studijuoti pradėti teikti tik internetu.
2010-2011m.
2011 m.
2012 m.
2013 m.
2014 m.
sukurtas elektroninis kodifikatorius, jame kiekviena studijų programa algoritmo pagalba priskiriama tam tikrai studijų krypčių grupei ir konkursinio balo grupei; sukurtas stojamųjų egzaminų ir motyvacijos vertinimo aptarnavimo posistemis ir elektroninių tvarkaraščių modulis.
2015 m.
sukurti nauji slaptažodžio ir prisijungimo kodo atstatymo ir priminimo automatinio generavimo, stojančiojo vardo, pavardės sutikrinimo su Mokinių registro duomenimis posistemiai; sukurti stojamųjų egzaminų vertinimo automatinio apdorojimo ir kodų generavimo moduliai.
2016 m.
pasirašytas LAMA BPO ir ŠITC susitarimas dėl jau įgytų bakalauro studijų kreditų, jeigu jų bakalauro studijose įgyta daugiau negu pusė, duomenų perdavimo; raštu ir grafiškai atliekamų ir elektroninėse laikmenose pateikiamų stojamųjų egzaminų užduočių vertinimo ir rezultatų apdorojimo modulis pritaikytas dirbti mobiliais įrenginiais; bendrajame priėmime dalyvauja 19 universitetų ir 22 kolegijos (prasidėjo aukštojo mokslo tinklo pertvarka).
2017 m.
2018 m.
2019 m.
2020 m.
patvirtintos LAMA BPO asmens duomenų tvarkymo taisyklės ir BPIS naudotojų prieigos aprašas; stojančiųjų į pedagogo kvalifikaciją suteikiančias studijų programas motyvacijos vertinimas, mokymai vyko nuotoliniu būdu; parengta el. sutarčių su studentais ir mokiniais sudarymo sistema, kuria naudojasi beveik visos aukštosios mokyklos ir profesinio mokymo įstaigos; LR Vyriausybė panaudos pagrindais suteikė LAMA BPO patalpas Kaune, Studentų g. 54; bendrajame priėmime dalyvauja 17 universitetų, 19 kolegijų ir 65 profesinio mokymo įstaigos (po profesinio mokymo tinklo pertvarkos).
2021 m.
2022 m.
sukurtas naujo dizaino LAMA BPO tinklalapis; patobulinta BPIS prašymo teikimo aplinka, diegiamas posistemis priėmimui į trumposios pakopos studijas; sukurtos stojančiojo prašymo pildymo instrukcijos stojantiesiems tiek į Lietuvos aukštąsias mokyklas, tiek į profesinio mokymo įstaigas; bendrajame priėmime dalyvauja 34 aukštosios mokyklos, 44 profesinio mokymo įstaigos bei 2 kolegijos, 1 gimnazija ir 1 mokykla-daugiafunkcinis centras.
2023 m.
įdiegta naujų BPIS ataskaitų apie priėmimą į profesines (mokytojo) studijas, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje turinčių ukrainiečių studijas. Pradėtas kurti Individualių mokymosi paskyrų sistemos BPIS posistemis, skirtas dirbantiems asmenims, pasirinkusiems mokytis pagal neformalaus suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas.